söndag, december 16, 2007

16 december 2007 - Film, jobb och två sjukhusbesök!

Denna vecka har varit lite tuff; jag har jobbat massor (eftersom jag bara har en vecka kvar innan föräldrarledigheten så måste allt hinnas med - som vanligt m a o) och dessutom har E ramlat två gånger på näsan! Helt otroligt! Två gånger - hur stor otur kan man ha? Det var näsan som tog mest stryk och E blödde näsblod båda gångerna.

Det resulterade i två sjukhusbesök - först här på orten och efter andra fallet åkte maken in till vår plastikmottagning på UAS. Som tur var blev vi försäkrade båda gångerna om att allt såg bra ut, men ändå - hur bra kan det vara att slå sig på det ställe som ska läka två gånger mindre än en vecka efter operationen?

Att säga att jag inte riktigt har varit på humör denna vecka är ett understatement... går var jag dock på något som piggade upp; The Golden Compass! Det är första filmen som görs av en triologi "His Dark Materials"skriven av Philip Pullman. Jag har inte läst den eftersom jag är ganska försiktig med vilken fantasy jag läser - det finns mycket skräp inom den genren (som inom alla genrer kanske är mer rätt uttryck). Denna ska jag dock läsa - perfekt till jul!

Veckan har också gått i Harry Potter-anda eftersom vi köpte Harry Potter and the Order of the Phoenix på DVD förra veckan - naturligtvis kände jag mig sugen på att läsa om böckerna efter det - man upptäcker alltid lite nya saker i dem! Jag avskyr verkligen att sista boken är skriven. Tur att det finns två filmer att se fram emot! Någon mer än jag som längtar efter 21 november 2008 då Harry Potter and the Half-Blood Prince har premiär?

Och att sen få läsa böckerna tillsammans med barnen - vilket äventyr!

Inga kommentarer: