fredag, augusti 17, 2007

17 augusti - Kinamat, vin, lista, favvis-programmet och T-3 days!

Idag har jag jobbat min sista dag på över en månad! Vilken befrielse! För att fira denna lycklga tilldragelse så har vi ätit Kina-mat med pinnar (vi måste öva!)! Nu sitter jag lagom mätt och smuttar på ett glas rödvin och surfar runt på mina favoritbloggar På Grodans blogg hittade jag en lista som jag naturligtvis fastnade för:

1. Vad tänkte du när du såg dig själv i spegeln första gången i morse?
En dag kvar!

2. Hur mycket kontanter har du på dig?
Nada - är en kort-människa!

3. Vilket ord rimmar på "test"?
Jäst?

4. Favoritplanet?
Mars

5. Vem ligger fyra på missade samtal-listan på din mobil?
Ingen aning - säkert min bror...

6. Vilken är din favoritringsignal på din mobil?
Jag hade ett tag "The Forest" med the Cure - det var en toppenringsignal!

7. Vad har du på dig på överkroppen just nu?
Brunt linne.

8. Sätter du etiketter på dig själv?
Ja. Jag brukar etikettera mig själv ganska ofta :-) Skämt åsido så har jag en tendens att tänka på mig själv i ett visst "fack" beroende på olika situationer. Just nu är jag i "förvirrad blondin-facket".

9. Vad är det för märke på skorna du har på dig?
Barfota.

10. Ett ljust eller mörkt rum?
Mörkt!

11. Vad gjorde du vid midnatt?
Zzzzzzzzzz....

12. Vad står det i ditt senast mottagna SMS?
"Godmorgon! Om en timme ska de prata Kina på Morgonpasset P3. Om du kan lyssna på jobbet. Kram Little Bro"

13. Var ligger ditt närmaste Seven Eleven?
Stockholm

14. Vilket uttryck använder du mest?
Åh, det är många... Just nu är "helt otroligt" användbart...

15. Till vem sa du "jag älskar dig" senast?
Maken

16. Vilken pälsbeklädda sak rörde du senast?
Kan det varit svägerskan och svågerns nya hund Tella som var och hälsade på för några helger sen?

17. Hur många olika sorters droger har du nyttjat de senaste tre dagarna?
Echinea Force (med stor reservation för stavningen!). Jag har aldrig använt det tidgare, men drabbades av akut resfeber och fick för mig att jag höll på att bli förkyld och detta skulle tydligen hjälpa?

18. Hur många rullar film ligger och väntar på att bli framkallade?
Zero.

19. Vilken ålder har varit bäst hittills?
Jag gillade universitetstiden (20-24) jätte-, jättemycket! Sen gick det nedåt 25-31 (dödsfall, barnlöshet, svåra sjukdomar - allt man kan tänka sig drabbades vi av) för att vända uppåt igen efter det!

20. Din värsta fiende?
Mig själv.

21. Vad har du för skrivbordsbild på datorn just nu?
En havssköldpadda (Crush? :-)

22. Vad var det senaste du sa till någon?
Kan du tvätta M:s hår? (till maken - dottern står i duschen)

23. En miljon dollar eller förmågan att flyga?
Eeeh - jag är flygrädd så gissa...

24. Gillar du någon särskild lite extra mycket just nu?
Några av dansarna i favvo-programmet So You Think You Can Dance är jättetrevliga! Annars är jag svag för Johnny Depp :-)

25. Senaste låten du lyssnade på?
"Palace and Main" med Kent

Nej nu ska jag avsluta - vi ska titta på en massa inspelade avsnitt av So You Thnk You Can Dance säsong 3!

Det bästa sparar jag till sist - 3 dagar kvar till vi åker!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Se om det funkar att skriva kommentar NU då! Har skrivit flera gånger, men de kommer ju aldrig upp!? :-/

Ville önska er VARMT lycka till med resan till Er dotter och lillasyster. Tänk att ni reser imorgon!! Wow... :-D
Ska tänka på er och följa er via Resedagboken. :-)

Var rädda om er!
Stoooor kram!

Lisa Papaver sa...

Lycka till, jag ska också följa er via resedagboken.

Filippis sa...

Följer er via resedagboken, jättekul!

Du har fått en utmaning också. Om du har tid när du kommer hem ;)

Anonym sa...

Lycka till!! Det ska bli kul att höra hur det gått när ni kommit hem:-) En liten utmaning till väntar i min blogg (om du orkar..)/kram minisork