torsdag, september 13, 2007

13 september 2007 - Tillbaka på nätet - kanske?

Vi är hemma! Syftet med bloggen är uppnått; vi har varit Kina tur och retur!

Vardagen börjar långsamt infinna sig hos fam applecore, men med ett stort undantag - vi är tvåbarnsföräldrar!

Vi har numera två underbara döttrar som vi älskar över allt annat! Den ena är vårt blonda yrväder M på 4 ½ år som lyser upp våra liv med sina leenden, sin humor och som just testar vår förmåga att vara föräldrar med sin personlighet; 4-åring-kan-själv-men-är-jätteliten-också (-samt-har-fått-en-lillasyster). Sen har vi lilla underbara EJ med svarta sammetsögon, sin "bebis-godmodighet" och som växer in i vår familj med sjumilakliv varje dag. Igår var vi på tropikundersökning och när läkaren frågade hur länge vi haft EJ kändes det naturliga svaret som "för alltid" (även om det inte är så utan snarare 2 ½ vecka).

Och nu kommer 10 000-kronors frågan - vad ska jag göra av bloggen? Ska jag fortsätta skriva? Vad ska jag skriva om? Är någon intresserad av att läsa eller skriver jag bara för mig själv (då jag lika gärna kan skriva dagbok)?

Ska jag skriva:

a) adoptionsrelaterade vardagsbetraktelser som hårt arbetande, nyhusägande tvåbarnsmamma i en "blandfamlj" (både födda och fådda barn)?
b) om schlager, förkärlekt till imperialismens over there, filmer, 80- och 90-talet, TV, musik som får mig att gå på vatten och annat som gör livet värt att leva?
c) svara på utmaningar, listor och enkäter och annat?
d) all of the above

Eller ska jag försvinna från bloggvärlden och endast läsa andras bloggar fram tills dess jag känner att jag har något viktigt jag vill delge andra?

Jag vet inte...

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar på alt d.

Jättemycket välkomna hem förresten!
Och massor av grattis till den nya familjemedlemmen!

En bulle i hjärtat! sa...

Gratulerar, det måste kännas helt underbart fantastiskt!

Förresten, jag röstar på All Of The Above..!

Siri sa...

Hej!

Fortsätt gärna att skriva som tidigare om du har tid och ork. Det skulle vara roligt att följa 2-barnsfamiljens vardag för att förbereda sig själv för vad som komma skall...

/Siri

Anonym sa...

Välkomna hem återigen! :-D
Så skönt och kul att läsa att det går så bra och jag ryser och blir alldeles tårögd...

Såklart du ska fortsätta skriva! Och jag röstar på alternativ D.
Jag är inne varje dag och kikar här ju! :-)

KRAM o tack för inlägget!
Vi ses nästa söndag hoppas jag!

Anonym sa...

Hej,

Jag har följt er resa i några månader (sen jag hittade bloggen hos Grodan), och är jätteglad att ni ville dela med er av Kinaresan. Stort grattis till hela familjen och välkomna hem!!

Jag tycker också att du ska fortsätta blogga om du vill, jag skulle läsa om det i alla fall. :) Skriv om allt som faller dig in eller pröva dig fram. Sen är det extra kul att läsa om någon i samma stad.

Hälsningar Elin (MOE på nätet)

Salvia sa...

Välkommen hem och fortsätt skriv.

Tack och kram!

Anonym sa...

Hej igen, om du orkar ska du fortsätta och jag röstar på alt d :-)
Alltid kul att läsa, adoptionsrelaterat, familjerelaterat med en 4 åring i familjen och syskon på väg, schlager gillar vi och allt annat. Go for it om du orkar och hinner med.

Mamma Mira sa...

Hej!

Tillhör inte adoptionsvärlden och vet inte hur jag halkade in på din blogg, men sedan jag gjorde det har jag kikat in lite då och då. Är själv tvåbarnsförälder och går i byggtankar. Fortsätter gärna att läsa om lite allt möjligt.

Grattis till den nyblivna tvåbarnsfamiljen!

/Mamma Mira

Anonym sa...

Grattis!!!! Och jag röstar på alternativ.... d!

Lille skutt sa...

Grattis, grattis!
Vi har haft vår son i 3,5 veckor redan och det känns också som "forever". Storasyskonen avgudar lille prinsen och det gör vi förstås med...

Och jag röstar på alternativ a)kryddat med ditt och datt. (jag har fö. precis samma problem). Funderar på att stänga den gamla och öppna en ny med annat namn.

Joma sa...

Välkommen hem, och massvis grattis till lillflickan!!! Naturligtvis vill jag fortsätta läsa om livet som adoptivförälder, och allt vad det innebär. Även om det dröjer tills vi är där så får vi under väntetiden leva på andras upplevelser.

Kram Joma

Anonym sa...

Hej och jag vill också tacka för att jag fått följa er resa till Kina. Häftigt !! Jag önskar också att du ska fortsätta skriva för er resa har ju bara precis börjat och jag skulle gärna vilja hänga med på den också.

Tack och kram Ulrika

Anonym sa...

PS Glömde rösta. Alternativ D önskar jag mig.

Ulrika

Anonym sa...

Välkomna hem! Jag började följa eran resa ganska sent, det var nog i samband med att resedagboken kom till. Innan dess hade jag varit inne på din blogg då och då, och kommit dit via länkar hos andra som jag läser hos. För mig var det helt fantastiskt att få läsa om er upplevelse, jag har vänner som har gått genom samma (liknande) resa som er och min man är adopterad.

Jag skulle gärna se att du stannade kvar i bloggvärlden på något sätt. Jag tycker om vardagsbetraktelser och tankar i allmänhet. Det behöver inte vara så märkvärdigt.

Hoppas att du hittar en form som passar dig.

Vilka underbara små flickor ni har :)

Anonym sa...

Välkomna hem och grattis!

Min röst går till "All of the above"!!

Applecore sa...

Tack för kommentarerna! Jag kan tillägga att maken nog tyckte att det var en bra idé att jag fortsatte blogga, men han röstade för förslag e) Allt utom schlager!!!

Skulle inte tro det ;-)