torsdag, oktober 04, 2007

4 oktober 2007 - En månad i Sverige!

Idag är det en månad sen vi landade på Arlanda med vår lilla solstråle. Det har varit en härlig månad som vi spenderat tillsammans hela familjen, men sen i måndags är det slut på det och åter till verkligheten; jag har börjat jobba igen!

Det känns otroligt segt att jobba när man vet att man vet att delar av familjen myser hemma i höstsolen eller leker framför brasan i vardagsrummet (japp - vi har vågat oss på att börja elda i kaminen)... Storasyster M har börjat på dagis gen, men ska bara gå tre dagar per vecka. Själv har jag 55 arbetsdagar kvar tll föräldrarledighet och tro mig - jag räknar ner!!!


Maken fick alltså äran att vara ledig först denna gång, men jag har faktiskt lyckats förhandla till mig några månader extra (senast delade vi ledigheten i stort sett rakt av) och kommer att vara hemma i 11 hela månader nästa år! Fantastiskt länge! Behöver jag skriva att jag längtar....

Bilden föreställer lilla E med sitt gosedjur "Panda". Panda är ett bra exempel på att barn själva vet vad de vill. Vi försökte introducera herr Kanin för E när vi var i Kina. En liten kanin är ett perfekt gosedjur på c:a 20 cm som funkar att ha med överallt. Herr Kanin förpassades snabbt till leksakslådan när vi kom hem och E upptäckte Panda - en stor, svart-vit björn från IKEA som nog förätit sig på ett och annnat bambuskott och som definitivt inte är lika liten och smidig som föräldrarna hade önskat, men, men - han är E:s val och det är det som gäller!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Glad you're back :-)

Lycka till med nedräkningen, önskar att jag också hade 55 dagar kvar :-( snarare 355 !

Joma sa...

Kul att du skrivit i bloggen, och valt att inte avsluta den! Jag förstår att du längtar ihjäl dig efter att få vara hemma med lilla E. Tiden kommer att gå snabbt fram till jul ska du se.

Hälsningar Joma

Filippis sa...

Ha, min lilla kille älskar också IKEA pandan :)

Anonym sa...

Ja men det är klart :) Den största och otympligaste ska det ju vara. Vår dotter är inne i perioden när ALLA djuren ska vara med i sängen på natten ... :)