fredag, oktober 12, 2007

12 oktober 2007 - Internet is going down och vi ska snart bli tvåbarnsföräldrar på pappret

Först och främst; Vad händer med alla bloggar som jag läst så flitigt under senaste åren? Borta! Eller också skrivs det väldigt sporadiskt i dem... Jag klandrar ingen (speciellt eftersom jag själv tänkt lägga bloggen på hyllan), men det känns lite tråkigt - nästan som att förlora kontakten med en vän - eller åtminstone med en bekant.

Själv velar jag fram och tillbaka om min egen blogs utformning. Hur publika ska vi vara? Ska vi fortsätta lägga ut bilder? Vad ska vi skriva och inte skriva om våra barn? Nu tror jag i o f s att de flesta som läser detta ändå vet exakt vilka vi är och dessutom har träffat oss i r l så på så sätt känner jag inga tveksamheter för att lägga in en bild eller två på våra prinsessor, men sen kommer tveksamheten till det stora, och ack så nyckfulla, internet. Man vet faktiskt inte vem som finns därute och vilka tvivelaktiga motiv de har till att leta rätt på just min blog!

M a o - låt mig fundera lite ytterligare så får jag se hur jag gör.

I e m kommer socialförvaltningens representant på ett första uppföljningsbesök. Detta är besöket inför Tingsrättens behandling av vårt ärende. För er som inte är helt hemma i adoptionskretsar så kan jag berätta att för att adoptionen från Kina ska anses vara laglig i Sverige (i Kina räknas vi redan som E:s föräldrar) så måste man ansöka om det till Tingsrätten. Detta är dock förhoppningsvis den sista pappersexercisen som ska klaras av innan vi stolt kan förkunna oss som tvåbarnsföräldrar på pappret!

På måndag styr vi kosan mot Uppsala där vi ska träffa LKG-teamet för första gången. E ska opereras där och det är troligt att en första operation kan bli av redan i höst. Som mamma känner jag mig inte jättepositiv utan snarare orolig för att mitt barn ska bli nedsövd och opererad på, men jag inser naturligtvis att det är ett måste.

Nej nu är det dags att återgå till arbetet innan huset återigen fylls av barn när maken och prinsessorna kommer hem från Öppna Förskolan (jag jobbar hemifrån idag) .

Trevlig helg! Blås inte bort!

4 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag tror att man absolut ska vara försiktig med vilka bilder man lägger ut. Söta bilder från badstranden där barnen är nästa nakna t.ex. skulle jag vara väldigt försiktig med.

Men några små smakprov på underverken när de är fullt påklädda vill i alla fall jag gärna se. Vi träffas inte IRL, men jag lovar dig att jag inte har några andra avsikter med läsandet (och tittandet) än att jag tycker att det är intressant att läsa om vad ni har för er. Det är extra roligt med familjer där man fått kämpa lite extra för att komma till barnen.

Och så till sist önskar jag er lycka till men läkarbesöket. Jag förstår att det måste kännas jobbigt som förälder. Men operationen måste ju göras, och det är säkert bättre för E att det sker nu än om flera år när hon är så mycket mer medveten?

Anonym sa...

Jag känner inte dig men hittade hit för ett tag sedan och fastnade för ditt skrivande och er långa väntan på den nya familjemedlemmen.
Hoppas att mötet med LKG-teamet går bra. Dessa team är mkt duktiga och jag hoppas att ni får ett bra första intryck!

Lisa Papaver sa...

Angående bloggandet så kan jag svara för min egen del att det händer ingenting just nu, det är så ledsamt att väntetiderna bara ökar och ökar, det känns mest som om bloggen är ett ställe att slänga allt mitt gnällande på...och det var inte så det var tänkt att vara från början.
(därför inte så mycket uppdaterande heller...:)
Jag hoppas att du fortsätter att skriva, jag har följt din blogg ända sen vi påbörjade vår "resa" till adoption, det var väldigt kul att läsa om när ni var i Kina (tack!).
Hoppas det går bra i Uppsala!

Anonym sa...

du kan ju låte bloggen ändra riktining!