söndag, december 02, 2007

2 december 2007 - Första advent; det ska börjas i tid!

Nu börjar min favorittid på året. Jag erkänner villigt att jag är en X-mas addict och har så varit sen barnsben. Det är något visst att få pynta, dricka glögg och ohämmat hänge sig åt gamla julklassiker som "Have yourself a merry little christmas" med Judy Garland och "White Christmas" med Bing Crosby.

Första advent har gått åt till att baka lussebullar och försöka få till ett hyfsat julkort där båda våra vackra barn visar sin bästa sida (eller åtminstone tittar in i kameran samtidigt). Det är inte det enklaste... Pappa H och undertecknad förvandlas raskt till Jay Manuel och Tyra från ANTM och skriker ut anvisningar till våra små topmodeller.

Resultatet blev ungefär 4 halvdana julkort (missförstå mig rätt - barnen är underbara på alla kort, men det finns så mycket annat som kan vara fel med ett foto) av sisådär 100 tagna bilder. Nedan följer några av de ratade bilderna:

Julkort take one...



















Nu har vi tröttnat!

(och jag kan passa på att tillägga att jag hatar bildhanteringen i blogger)

Ha en jättefin första advent!

4 kommentarer:

Lisa Papaver sa...

:-D

Ibland är inte den perfekta bilden den bästa...

Anonym sa...

Oj och jag som tycker det är svårt att få med ett barn på bildm hur ska det bli sen :-)

Applecore sa...

*skratt*

Ja, det här var inte det lättaste! Tur att vi har så tålmodiga barn när föräldrarna är desto otåligare...

:-)

grodis sa...

*fnissar*
Så goa!!

När får jag äran att komma och hälsa på? ;-)