måndag, juli 10, 2006

10 juli 2006 - Depeche Mode och bilbyte!

I fredags var jag och såg mina gamla barndomshjältar Depeche Mode på Stadion i Stockholm. De var som vanligt bra, men först efter en lite tveksam inledning. Dave (sångaren för icke-frälsta) kändes dessutom lite smått överdriven och inte alls med en sådan där naturlig utstrålning som man är van att se honom. Håller han på att bli gamal tro? Eller är det helt enkelt så att jag håller på att bli gammal? Hemska tanke...

Igår var vi på Skansen och tittade på djur. M lämnade sin napp till kissarna och är numera en stor tjej! Igår kväll så satt hon ändå med bedjande ögon i sängen och deklarerade att hon visst är en "liten tjej", men vi stod emot och hon somnade efter en liten stund.

Idag är första dagen på min två veckors semester och den började vi som en bilfri familj. Igår sålde vi vår gamla "trotjänare" för att om någon vecka hämta upp en några år nyare bil av samma modell och en kombi. Det kan behövas med två småfolk...

Dags att göra mig redo för ett biobesök - Da Vinci-koden hägrar!

Inga kommentarer: