torsdag, juli 13, 2006

13 juli 2006 - Yo ho, yo ho - A pirate's life for me!

Igår var vi och såg Pirates of the Caribbean Dead Man's Chest. Johnny Depp var (som vanligt) fantastisk och som Captain Jack Sparrow är han otroligt extravagant och magnifik! Filmen var roligare än den förra, men slutet var lite oväntat och något av en besvikelse... Nåväl - en uppföljare till så blir jag säkert nöjd!

Jag är extremt svag för Disney ända sen jag var liten tonåring och bodde ett år i Florida. Disneyworld är för mig ett ställe dit man alltid kan åka om man vill ha en avkopplande, välordnad och trevlig familjesemester så vi ska självklart göra ett besök när vi åker över i oktober. Det ska bli spännande att visa lilla M allting även om jag tror att det kan bli lite för mycket av det goda - nåväl, vi får ta det lugnt.

Det är mycket prat om Kina-bebis hemma just nu. Vi funderar på namn, pratar om hur det ska bli att flyga dit och framför allt om mötet med barnet. Mötet är på något sätt själva förlossningen och jag hoppas förstås att det ska bli så där fantastiskt som man läser om samtidigt som jag vill ha is i magen och tänka att det inte är säkert att det blir som jag tänker mig.

Nåja, det är långt kvar tills dess - vi ska genom "reviewing-room" först (d v s CCAA ska granska våra handlingar) och det lär dröja åtminstone fram till december innan det är klart.

Inga kommentarer: