tisdag, juli 18, 2006

18 juli 2006 - Rykten, VV och lite allmänt gnäll

LID t o m 13 juli 2005 verkar vara datumet för nästa "cut-off". Jag är klart missnöjd och tror inte alls på BB nästa sommar längre - det går för segt... Kanske framåt hösten 2007...

Dessutom har jag tråkigt! Får man ha tråkigt på sin semester? Är det tillåtet? Jag har bara två veckors semester nu i sommar och borde väl egentligen vara glad över att jag är sysslolös så jag får vila upp mig, men faktum kvarstår - jag har tråkigt! Förra veckan var fylld av bad, teaterbesök, fika på sta'n och besök av tjocka släkten, men nu har jag inte mycket för mig. Det är förstås jätteskönt att vara hemma och bara få rå om lilla M, men jag har en massa idéer om saker vi skulle kunna hitta på, men de kräver bil! Bilen kommer på torsdag - näst sista semesterdagen... Tills dess får vi hålla ut eller promenera.

Promenera är i o f s bra - jag har börjat på Vikt Väktarna för att bli av med de extrakilon som dyker upp så fort jag börjar pendla. När man pendlar som jag gör och kommer hem sent är motion inget man prioriterar - familjen går först! Utan motion går jag upp i vikt eftersom jag är en matglad person. VV funkar utmärkt för mig eftersom jag älskar att skriva listor och hålla koll på saker och det är det man gör. Min bror gick ner 63 kg med VV (jag skojar inte) och har hållit sig smärt och smal i 2 år nu så de fungerar faktiskt! Jag hade nog inte tänkt mig 63 kg, men kanske 7-8 kg. Första veckan började bra med minus 2 kg. Sen brukar jag inte gå ner så mycket mer än ett halvt kilo i veckan, men det är en lagom takt för mig.

Nu blev jag hungrig - dags för VV-lunch!

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Ett halvt kilo i veckan är en jättebra takt för viktnedgång, och rekommenderas för alla som vill ha ett hållbart resultat. Jag tycker du är duktig!

Applecore sa...

Tack, tack - jag känner mig ganska duktig :-)