torsdag, oktober 18, 2007

18 oktober 2007 - Operation innan jul?

Besöket hos LKG-teamet gick jättebra. Lilla prinsessan var på gott humör och tyckte inte det var alltför läskigt att bli inspekterad av en massa personer i vita kläder. E har läpp och käkspalt (vilket inte var helt klart innan vi hämtade henne - lite tvetydiga läkarrapporter om även gommen var påverkad) och hade inte genomgått någon operation i Kina. Nu väntar först en operation för att korrigera läppen och när hon blir äldre och det börjar vara dags för de permanenta tänderna så ska käken korrigeras.

Läpp-operationen ska bli av inom tre månader och troligtvis före jul. Som jag skrev tidigare så känns det inte helt bra att prinsessan ska sövas ner och opereras på, men det är bara att acceptera. Sen måste man få vara lite hönsmamma också :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, så roligt att du hittade min blogg. Jag har följt dig ett tag. Tror jag känner igen dig från Svårt att bli gravid på Aff från början? Sen bor jag nästan granne med Grodan också ute på T-L. :) Det är extra roligt att följa någon som bor nära och det var ett fint reportage om er i tidningen. Vi håller som bäst på med syskonförsök, men det går inte så bra tyvärr. Btw, vi ska också gå på Melodifestivalen här i Västerås.

Jag förstår att du har delade känslor inför operationen. Men det kommer gå jättebra! Kram Elin