lördag, oktober 20, 2007

20 oktober 2007 - Kvalitetstid

Äntligen helg! Den här veckan har jag inte varit hemma innanför dörren före 19.00 någon kväll. Vissa kvällar har det blivit ännu senare... Det är planerngs- och budgettider på jobbet och det märks! För mig är det inte en hållbar ekvation att komma hem så sent på kvällarna eftersom barnen lägger sig mellan 19 och 20, men nu har jag i a f bara 2 månader kvar på mitt arbete innan jag ska vara föräldrarledig.

Nu är det i a f helg och det är kvalitetstid med barn och make som står på schemat! Vi ska m a o bara vara tillsammans som familj. I e m ska jag och M gå på bio och se Disney Pixars senaste Råttatouillle. Jag älskar att gå på bio och att dessutom få gå med sitt barn är underbart (även om vi måste se filmen på svenska - jag brukar ha problem med halvdåliga översättningar :-)

Vi har sagt att vi ska försöka låta henne få lite egen mamma- och pappatid ibland för att göra övergången till storasyster så smidig som möjligt. Det är inte lätt att bli storasyster och jag inbillar mig att vår situation med en liten Kina-tjej som faktiskt inte var en riktigt liten bebis när hon kom till oss gör det lite svårare än "vanligt". Hon fick på en gång en liten syster som river i hennes saker och hennes hår och som faktiskt konkurrerar om mammas och pappas uppmärksamhet på lika vilkor. Samtidigt är det också en lättare situation eftersom systrarna verkligen redan nu har glädje av varandra!

Jag tror att M börjar komma in i det här med att vara storasyster riktigt bra. Igår morse sa hon:

- Nästa gång hämtar vi en lillebror!

Och jag kan bara hålla med!

Inga kommentarer: